ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

از گیاه کارلا و خواص آن در درمان بیماری‌ها چه می‌دانید؟

  • کد خبر: ۹۳۹۰۳
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
از گیاه کارلا و خواص آن در درمان بیماری‌ها چه می‌دانید؟
کارلا یکی از سبزیجات معروف آسیای جنوبی است و در آمازون، آفریقای شرقی، جزایر واقع در دریای کارائیب و جنوب امریکا به منظور تأمین غذا و دارو کشت می‌شود و از خانواده کدوئیان است.

به گزارش شهرآرانیوز، کارلا یکی از سبزیجات معروف آسیای جنوبی است و در آمازون، آفریقای شرقی، جزایر واقع در دریای کارائیب و جنوب امریکا به منظور تأمین غذا و دارو کشت می‌شود و از خانواده کدوئیان است.

گیاهی یکساله و تک پایه و به ظاهر مثل خیار است با تعدادی زگیل که روی سطح میوه آن قرار دارد با وجود اینکه طعم آن تلخ است. از کدو‌های مغزی محسوب می‌شود.

علاوه بر آن سبزی متنوعی است و مصارف چند بعدی دارد. گیاهی است که از ریشه، ساقه، برگ، میوه و تخم آن استفاده غذایی و دارویی عدیده‌ای می‌شود. میوه‌ی کارلا از نظر تغذیه مشابه سایر کدوهاست.

اما ویژگی استثنایی کارلا سرشاری آن از ویتامین ث می‌باشد و نوع دیگری از آن سرشار از ویتامین آ است. ارزش دارویی کارلا برای تنظیم و کنترل دیابت و مبارزه با بیماری ها، موجب شده تا توجه دانشمندان سراسر جهان را به خود جلب نماید.

اخیراً بذر یکی از ارقام کارلا از هندوستان وارد ایران شده و برای مصارف دارویی کشت شده است و می‌توان گفت تولید کارلا در مناطق گرمسیری ایران مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر امکان پذیر است.

دیابت در ایران در حال رشد است و نوع دوم آن از رشد بیشتری برخوردار بوده که از مهم‌ترین علل این افزایش تغییر الگو‌های زندگی و محیطی است. با توجه به تأیید منابع غنی و فراوان علمی، اعجازانگیز گیاه کارلا اثبات شده است و مهم‌ترین خاصیت آن درمان کننده دیابت است و کشور ما تاکنون از این گیاه دارویی ارزشمند محروم بوده است.

خواص دارویی کارلا:

درمان کننده دیابت، کشنده باکتریها، ویروس ها، کشنده سلول‌های سرطانی، کشنده سلول‌های سرطان خون، پیشگیری از تومورها، کاهش دهنده‌ی قند خون، کاهش دهنده فشار خون، کاهش دهنده دمای بدن، کاهش دهنده‌ی کلسترول.

- مردم هند از این میوه‌ها به منظور درمان محلی و سنتی دیابت‌ها استفاده می‌کنند.

- در واقع این گیاه مخلوطی از فلاونوئید‌ها و آلکالوئید‌ها می‌باشد که سبب تولید انسولین بیشتر در لوزالمعده و نتیجتاً سبب کنترل قند خون در بیماران دیابتی می‌گردد.

نکته آخر:

بیماران دیابتی از مصرف مواد قندی از قبیل قند، شکر، پولکی، کیک، شیرینی، شکلات، عسل، مربا، خرما، بستی و نوشابه باید پرهیز کنند

بدلیل اینکه قند خون را بلافاصله به مقدار زیاد بالا می‌برند، اما اغلب بیماران هوس شدیدی نسبت به مصرف آن‌ها پیدا می‌کنند... مصرف کارلا همراه مواد یاد شده، به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در حد رفع میل خود بدون بوجود آمدن مشکلی بتوانند مقادیری از شیرینی را مصرف کنند. این موضوع در هندوستان به صورت یک تجویز عمومی درآمده است.

منبع: مشرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->